Thursday, November 12, 2015

කොහේ හරි වැරදුනා වගේ අපේ හාමුදුරුවනේ

මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමියන්ගේ අපවත්වීම සම්බන්ධව දස දෙසින් ශෝක පණිවිඩ ගලා එන මොහොතක අකමැත්තෙන් උනත් හිතට එකඟව යම් කරුනු ටිකක් කීමට අප කැමැත්තෙමු. අප කියන්නේ මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමියන්ගේ අපවත් වීම දෙස බලා අපි සතුටු විය යුතු බව නොවේ. එහෙත් මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමියන් රටට ජාතියට කළකී දෑ සමග උන්වහන්සේ පසුකාලීනව ජාතික මතවාද වලින් ඈත් වූ ආකාරය ගැන විචාරාත්මකව අදහස් ටිකක් ගෙන හැර පෑමට අපට අවශ්‍ය වේ. මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමි යනු මෙරට ඉතිහාසය තුල රට ජාතිය වෙනුවෙන් නිතර හඬක් නැගූ ශ්‍රේෂ්ඨ හිමි නමක් බව අමිතුවෙන් කිව යුතු නොවේ. උන් වහන්සේගේ අපවත් වීමෙන් කම්පාවන බොහෝ දෙනා එසේ කම්පා වන්නේ එම කාරනය ගැන දැනුවත්ව මෙන්ම උන්වහන්සේ එකළ රටට ජාතියට ආගමට කළ සේවාව ගැන පැහැදිලි තක්සේරුවක්ද ඇතිවයි. එහෙත් අපට තවත් පැනයක් මතු වේ. ඒ උන්වහන්සේ අතීතයේ කළ ජාතික ආගමික යුග මෙහෙවර සමග සංසන්දනය කරන විට උන් වහන්සේගේ වියෝව වෙනුවෙන් ශෝක වන පිරිස වර්තමානයේ අප කවුරුත් බලාපොරොත්තු වූ ප්‍රමාණයට වඩා අඩු වීමයි. ඊට අමතරව තවත් පැනයක් ඇත. එනම් සෝභිත හිමියන් රට ජාතිය පැත්තේ සිටිමින් අතීතයේ කළ කී දෑ අද උන්වහන්සේ වෙනුවෙන් ශෝක වන රටේ ජාතිකත්ව විරෝධීන් වන එක්සත් ජාතික පක්ෂ නායකයා චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංග සම්බන්දන් වැන්නන්ට අමතක උනාද නැත්නම් සෝභිත හිමියන් අපවත් වන විට ජාතිකත්වය අත් හැර සිටියාද යන්නයි.
                           

මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමියන් අතීතයේ ජාතිකත්වය පැත්තේ සිටිමින් රටට ජාතියට ඉමහත් සේවයක් කළ හැටි නොදන්නා කෙනෙක් ලංකාවේ සිටී යැයි හිතන්නට බැරි තරම්ය. එදා ජේ ආර් ජයවර්ධන ජනාධිපතිවරයා ඉන්දියාවේ බලහත්කාරය මත ඉන්දු ලංකා ගිවිසුම අත්සන් කරන විට සෝභිත හිමියන් ඊට විරුද්ධ වීමට නොපසුබට විය. එපමණක් නොවේ 13 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය හරහා රටට වන හානිය උන්වහන්සේ මනාව තේරුම්  ගෙන තිබුණි. ඊටද එරෙහි වූ සෝභිත හිමියන් පලාත් සභා වලටද විරුද්ධ විය. එවකට පලාත් සභා හරහා බෙදුම්වාදය ශක්තිමත් වී කොටි ත්‍රස්තවාදය හිස ඔසවා තිබුණු අවස්ථාවේ කොටින්ට එරෙහිව කෙරුනු හමුදා මෙහෙයුම් වලට උන් වහන්සේගේ නොමද ආශිර්වාදයද හිමි වූයේ සෝභිත හිමියන්ගේ දෑහිතකාමී බව මෙන්ම ජාතික වගකීම් ඉටුකිරීමේ උනන්දුවද රටට පිළිබිඹු වන ආකාරයටය. එවකට සෝභිත හිමියන්ගේ ක්‍රියාකලාපයට එරෙහිව තම්බයියලා බුදු දහම පාවාදීම නමින් පොත් ලියා බෞද්ධයන්ට යුද්ධය අකැප බව කියමින් උන් වහන්සේට අපහාස කළ ආකාරය අතීතය දන්නා කිසිවෙකුට අමතක කරන්නට බැරිය. සෝභිත හිමියන් චන්ද්‍රිකාගේ පැකේජයට එරෙහිව එදා ප්‍රභල හඬක් නැගීය.ඒ ෆෙඩරල් යෝජනාවලියට එරෙහිව රටේ ඒකීය භාවය රැකීම වෙනුවෙන් උන්වහන්සේ ඉදිරිපත් වෙමිනි. 
                      

සිංහල බෞද්ධ ජන සමාජය වෙත පිටස්තර බලවේග වලින් ඇති කෙරෙන අහිතකර බලපෑම් ගැනද සෝභිත හිමියන් දැක්වූයේ මනා සවේදී බවකි. සෝභිත හිමියෝ අමධ්‍යප ව්‍යාපාරය හරහා තරුණයන් මත් ද්‍රව්‍යෙන් ඈත් කිරීමට කැප වී ක්‍රියා කළහ. වරක් උන්වහන්සේ පස්යාල කජුගම ප්‍රදේශයේ ධර්ම දේශනයකට සහභාගී වෙමින් චීත්තය හැට්ටය අඳින කාන්තාවන් මහත් සේ අගය කළේ නාගරික මෝඩ තරුණියන් කොන්ඩය කපා කලිසම් වලට බැස පොෂ් වෙන්නට තනන යුගයක අපට රටක් හැටියට තිබියයුතු මතවාද මොනවාද යන්නත් සිහිගන්වමිනි. පාසල් දරුවන්ට ජාතික ආගමික වැදගත් උත්සව සැමරීමට කාලයක් නොතිබීම ගැනද සෝභිත හිමියන් කෙළින් කතා කිරීමට මැලි වූයේ නැත. වරක් උන්වහන්සේ අද ළමයින්ට වෙසක් කාලෙට වෙසක් කූඩුවක් හදන්න මවුපියන් එක්ක පන්සල් යන්න ආගමික කටයුත්තකට සහභාගී වීමට කාලය නැතිකර තිබෙන බව කෙලින් කියා තිබුණා මතකය. සෝභිත හිමියන් ජාතික වගකීම් ගෙන දෑහිතකාමීව කටයුතු කිරීම නොරිස්සූ ජේ ආර් ජයවර්ධන වැන්නන් උන්වහන්සේට අඩන්තෙට්ටම් කිරීමටද පියවර ගත්තෝය. චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංගද සෝභිත හිමියන් කොටි ත්‍රස්තවාදයට එරෙහිව හමුදා ක්‍රියාමාර්ග ගත යුතුය යන ස්ථාවරයේ සිටියදී උන්වහන්සේට අභියෝග කළේ හැකිනම් කොල්ලන් 5000ක් සොයාගෙන සටනට එන්න කියාය. සෝභිත හිමි ඊට පිළිතුරු දුන්නේද අභාවප්‍රාප්ත මේජර් ජෙනරාල් ජානක පෙරේරා මහතා යුධ හමුදාපති කර ජාතික බලවේග වල මග පෙන්වීම යටතේ ක්‍රියා කළ හැකිනම් තමන්ට ඒ අභියෝගය භාරගත හැකි බව කියමිනි. 
                             

කරුනු කාරනා එසේනම් මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමියන්ගේ ජාතිවාත්සල්‍යෙයෙන් අනූන වූ ගමන නොපිට පෙරළුනේ කෙසේද? ඒ කවර අවාසනාවකටද? ඒ එක් අතකට 1993/1994 කාල සීමාවේ එවකට පැවති එක්සත් ජාතික පක්ෂය පාලනය අවසන් කරවීමට චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංග බලයට ගෙන ඒම සඳහා උන් වහන්සේ ඇප කැප වන්නට පටන් ගැනීමත් සමගය. එක්සත් ජාතික පක්ෂය කොතරම් විජාතික බලවේග වලට හිතවත්ව කටයුතු කළද එකළ ඩී.බී.විජේතුංග මහතා ජාතිකත්වයට යම් මට්ටමකට ලැදිව රටට නායකත්වය දුන්නේය. එතුමා ගාමිණි දිසානායක මහතා එක්සත් ජාතික පක්ෂයට ගෙන පක්ෂයේ මීලඟ නායකත්වයට හා ජනාධිපති ධූර අපේක්ෂකයා බවට පත් කරගැනීමය දුර දක්නා නුවනින් ක්‍රියා කරනු පෙනිනි. ඒ වන විටත් රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන ඇතුළු විජාතික බලවේග සියල්ල එක්සත් විජේතුංග රජය අත්හරිමින් චන්ද්‍රිකා ප්‍රමුඛ ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය වටා එක් වෙමින් තිබුණි. වෙනත් දෙයක් තබා සිරිමාවෝ මැතිනිය ඉවත් කර ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂ නායකත්වයට චන්ද්‍රිකා පත් කරගත්තේද විජාතික බලවේග මූලිකත්වය ගෙනයි. මේ ජාතික බලවේග හා විජාතික බලවේග අතර ගැටුම එතෙක් කල් තේරුම් ගෙන සිටි සෝභිත හිමියන් එක් වර විජාතික බලවෙග පිරිවරාගත් චන්ද්‍රිකාගෙන් ජාතිකත්වයට හිතැති නායකත්වයක් බලාපොරොත්තු උනාද? උන්වහන්සේ චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංග ගැන විශ්වාසය තැබුවේද? අපටනම් හැඟී යන්නේ උන් වහන්සේ මුලාවකට ගිය බවයි. ඩී.බී.විජේතුංග ප්‍රමුඛ එක්සත් ජාතික පක්ෂය උන්වහන්සේට අනුව නරකනම් එවකට මහජන එක්සත් පෙරමුණ වැනි විශ්වාසවන්ත දෑහිතකාමී කණ්ඩායම් සමග එක් වීමට අවස්ථාව තිබුණි. ආණ්ඩු පෙරලීමට නොහැකි උනත් ඔවුන්ට තුන්වන බලවේගය බවට පත් වී ආණ්ඩු පීටුවීමේ තීරක බලය ගැනීමට ඉඩ ලැබෙන ලෙස නැගී එන දෑහිතකාමී බලවේගයක් ගොඩනැගීමට හැකි බව සෝභිත හිමියන්ට නොවැටහුනිනම් එයද අවාසනාවකි.
                         
සෝභිත හිමියන් චන්ද්‍රිකාගේ පැකේජයට එරෙහි වුවත් එතැනදීද ජාතික බලවේග ගත යුතු මග කුමක්ද යන්න අවබෝධ කරගත් බවක් පෙනෙන්නට නොතිබුණි. ඒ වනවිට එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ නායකත්වය රනිල් වික්‍රමසිංහ වෙත මාරු වී තිබුණි. චන්ද්‍රිකාගේ ජනප්‍රියකම වේගයෙන් ගරා වැටෙමින් තිබියදී කපටි විජාතික බලවේග නැවත එක්සත් ජාතික පක්ෂය වටා එක් විය. සෝභිත හිමියන්ගේ හැසිරීම එතැනදීත් අවංක ජාතිකත්වය මත පදනම්වූ තුන්වන බලවේගයකට සහය වනවාට වඩා විජාතික ගැති රනිල්ගේ එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ දේශපාලනයට යම් සහයක් දැක්වූයේය. අවසානයේ මෙරට විජාතික බලය උපරිමයක් වූ චන්ද්‍රිකා රනිල් යුගලයේ බලය පැවති ආණ්ඩුවක් බිහි වී අඳුරු යුගයක් ඇරඹුණි. රනිල් වික්‍රමසිංහ කාටත් නොකියා හොර රහසේ කොටි සමග අවබෝධතා ගිවිසුම් ගසා ජාතිය අනතුරට හෙළමින් ඔහුට පුරුදු පරිදි බටහිර සතුටු කළේය. එහෙත් එකළනම් අතීතයේ ඉන්දු ලංකා ගිවිසුමටත් පලාත් සභා ආදියටත් විරුද්ධ වූ පරිදි අවභෝධතා ගිවිසුමේ ජාතිකත්ව විරෝධී බවට එරෙහිව සෝභිත හිමියෝ ප්‍රභල හඬක් නොනැගූහ. ඒ වන විට සෝභිත හිමියන් එක්තරා මට්ටමකට එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ දේශපාලනය සමග හිතවත්කමක් ගොඩනගාගනිමින් සිටියේය. කෙසේ වෙතත් මේ රනිල් අගමැති වූ එක්සත් ජාතික පක්ෂයට වැඩිකල් ආණ්ඩු කරන්නට නොලැබුණේ එම එක්සත් ජාතික පක්ෂ රජය වසර දෙකක් වැනි කෙටි කලක් තුල ජනතාව අතර දැඩි පිළිකුලට ලක් වීමෙනි. ඉන් පසුව නැවත සන්ධාන රජයක් බිහිවිය. 2005 ජනාධිපතිවරණයෙන් මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ජයගෙන කොටි ත්‍රස්තවාදය පැරදවීමේ තීරනාත්මක සටන ඉදිරියට ඇදෙද්දී ඊට කැපී පෙනෙන සහයක් නොදැක්වූ සෝභිත හිමියන් සටනට අකුල් හෙලූ රනිල්ගේ එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ ක්‍රියා පිළිවෙලටද විරුද්ධ නොවීය.

                     
මුලදී ජාතිකත්වය පැත්තේ නිවැරදිව හිඳිමින් ජාතික වගකීම් ඉටු කරමින් පාලකයින් ජාතිකත්වයෙන් ඈත්ව ජාතියට කෙනහිලිකම් කරන විට ජාතික අවශ්‍යතා හඳුනාගෙන බුද්ධිමත් දෑහිතකාමී ජනයා සමග සිටියත්, සෝභිත හිමියන් පසුව ජාතික බලවේගයේ හා විජාතික බලවේගයේ ගැටුම ගැන අවබෝධයෙන් කටයුතු කරනු වෙනුවට මෙරට දේශපාලකයින් පොදුවේ කරන ජාතික හා විජාතික ගැටුමට එතරම් අදාලත්වයක් නැති වැරදි ක්‍රියා වලට එරෙහිව කලින් කළ ජනප්‍රිය සටන් පාඨ කරා ආකර්ශනය වී සිටිනු දක්නට හැකි විය. උන්වහන්සේගේ සාධාරන සමාජය සඳහා වූ පෙරමුණද ක්‍රියා කළේ මේ සටන් පාඨ අනුව මිස රටේ ජාතික බලවේග හා විජාතික බලවේග අතර ගැටුමට සාපේක්ෂව ජාතිකත්වය පැත්ත ශක්තිමත් කිරීමට නොවේ. මේ සියලු සිද්ධි අස්සේ මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාගේ නායකත්වයෙන් යුතු රජය තුලද ලංකාවේ දේශපාලනයට පොදුවේ හුරු ජාතික ධනය අයතා ලෙස පරිහරනය ආදීය සමග දූෂිත බව ලියලන්නට විය. ඊට එරෙහිවද යම් මට්ටමකට රටේ ජනයා අතර රජය කෙරෙහි අප්‍රසාදය වර්ධනය වී තිබෙනු දුටු විජාතික බලවේග මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ප්‍රමුඛ ජාතිකත්වයට හිතවත් රජය පෙරලා දැමීමට ඒ තුලින් ගත හැකි උපරිම ප්‍රයෝජනය ගැනීමට කටයුතු කරමින් තිබුණි. විජාතික බලවේග ඔවුන්ට හිතවත් එමෙන්ම දූෂිත හා මැර දේශපාලනය රටට හඳුන්වා දුන් එක්සත් ජාතික පක්ෂයටත් රනිල්ටත් සුදු සලුපිලි අන්දවා ජනතාව ඉදිරියට එවන්නට කටයුතු කළේය. දූෂණයට එරෙහි ආකර්ශනීය සටන් පාඨ සෝභිත හිමියන්ද ග්‍රහනය කරගෙන සිටියේය.

                              
ජාතික අරමුණු වලින් හා ජාතික බලවේග වල අපේක්ෂා වලින් ඈත්වී ආතක් පාතක් නැතිව සාධාරන සමාජයක් කරා යන්නට ගොස් සෝභිත හිමියන් විජාතික බලවේග වල ජාතිකත්ව විරෝධී සැලසුම් ක්‍රියාත්මක කිරීමේ තවත් එක් නියමුවෙක් පමණක් බවට පත් ව විජාතිකත්වය තුලම හිර විය. උන් වහන්සේ තමන් කළකී දෑ සියල්ල අමතක වන තරමට මුලාවේ ගෙන ගියේ එක්සත් ජාතික පක්ෂ හොර උපාසකයින්ය. විටෙක බෞද්ධ ජනයා මුලා කිරීමට මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාට එරෙහිව සෝභිත හිමියන් පොදු අපේක්ෂකයා ලෙස චන්දයට ඉදිරිපත් කරවීම කෙරෙහිද විජාතික බලවේග වල අවධානය යොමු වී තිබුණි. සෝභිත හිමියෝ මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාගේ නායකත්වයේ අඩුපාඩු වැරදි පෙන්වා දුන්නේනම් එහි කිසිදු වරදක් නැත. එහෙත් මහින්දගේ නායකත්වය පෙරලීමෙන් රටේ ජාතිකත්වයද අනතුරට පත්වන බව සෝභිත හිමියන්ට නොවැටහිනි. කොටින් කීවොත් උන්වහන්සේ වටා සිටිමින් උන්වහන්සේව අතකොලුවක් ලෙස පාවිච්චි කරන්නේ කවුද යන්නවත් සෝභිත හිමියන් වටහා ගත්තේ නැත. විටෙක උන් වහන්සේ කාන්තා විමුක්තිය හා සමලිංගිකත්වය වෙනුවෙන් ක්‍රියා කරන එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ ඩයනා ගමගේ කියන කුප්‍රකට චරිතයට දේශපාලනිකව පිම්බෙන්න උපකාර කළේ තමන් මහින්දට එරෙහිව කරන කියන දේ වල ප්‍රතිඵලය කුමක් විය හැකිද කියා වත් විචාරයක් නොමැතිවයි. අවසානයේ විජාතික බලවේග වල මහින්ද සමග ජාතිකත්වය පරාජය කරවීමේ තුරුම්පුව බවට පත් වූ පොදු අපේක්ෂක මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතාගේ යහපාලන ප්‍රෝඩාවට සෝභිත හිමි ඇදී ගියේය. සිරිසේන රනිල් ආණ්ඩුව බිහිකර තම අපේක්ෂා ඉටුකර ගත නොහැකි වූ බව කියමින් සෝභිත හිමියන් කනස්සළු වන විට විජාතික බලවේග මෙරට ජාතිකත්වයට එරෙහි සියළු උගුල්ද අටවා හමාරය. සෝභිත හිමියන්ගේ අපවත් වීම වෙනුවෙන් උන්වහන්සේ අතීතයේ රටට ජාතියට කළ සේවය සිහිකර පිරිසක් ශෝක වෙද්දී විජාතික බලවේග වල ප්‍රභල ක්‍රියාකාරීන් හා ඊනියා යහපාලන එක්සත් ජාතික පක්ෂ ක්‍රියාකාරීන් හා මෛත්‍රී කල්ලියත් උන්වහන්සේ වෙනුවෙන් ශෝක වන්නේ සෝභිත හිමියන් විජාතික අරමුණු ඉටු කර ගැනීමට දැක්වූ සහය කොපමණ ඔවුන්ට කොපමණ වටින්නේද යන්නත් පෙන්වා දෙමිනි. සෝභිත හිමියන් වෙනුවෙන් කනගාටු වන අතරම උන්වහන්සේ වැඩ වරද්දා ගත් ආකාරය ගැනද කෙලින් කීමට අපි පසුබට නොවෙමු.


විශේෂ ලියුම්කරු

6 comments:

  1. හූ ඇම් පී යට මුක්කු ගහපු දවසේ ඉඳන් වරද්දගත්තා

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒක ඇත්ත. එකපාරක්නම් චන්ද්‍රිකා බලයට ගේන්න වලිකාල වැඩ වරද්දගත්තා. අන්තිමට පැකේජය එලියට පනිනකොට ඒකට විරුද්ධ උනා ඒත් වැඩක් නෑ මුලින්ම මෝඩකම කරල ඉවරයි.

      Delete
  2. සෝභිත හාමුදුරුවො චින්තන පර්ශදයේ සභාපති වෙලා ඉන්න කාලේ ජාතික හැඟීම තිබුණා. එක්සත් ජාතික පක්ෂේ නිත්‍ය සාමාජිකයෙක් උනාට පස්සේ ජාතික හැඟීම යටිපතුලෙන් බැහැල ගිහිල්ලා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. චින්තන පර්ශදය වෙනුවෙන් සෝභිත හිමියන් යමක් කළා. ඒත් සෝභිත හිමියන්ගේ දේශපාලනේ පිළිකුල්.

      Delete
  3. සෝභිත හාමුදුරුවෝ අදටත් ඔය එක එකාගේ දේශපාලනේ එක්ක ජනප්‍රිය වෙන්න නොයා ජාතිය ජාතික අනන්‍යතාවය පැත්තේ කෙලින් නිවැරදිව හිටියනම් උන්වහන්සේගේ අපවත් වීම ගැන අද ශෝක වන පිරිස මීට වඩා කීප ගුණයක් වැඩියි. ඇතැම් විට උන් වහන්සේ රටේ විශාල පිරිසකගේ දෝෂ දර්ශනයට ලක් නොවී තව කාලයක් ජීවත් වෙන්නත් තිබුණා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒකනම් ඇත්ත අජිත්

      Delete