Wednesday, May 15, 2013

කාන්තා හින්සනයේ හා කාන්තා අයිතියේ දෙබිඩි නියාය



අප කවර භාෂාවකින් කවරාකාරයේ වචන භාවිතා කළත් මේ වචන අර්ථගැන්වෙන්නේ මිනිසුන් විසින් ගොඩනගන සිවිශේෂී වු සමාජ පරිසරයකට සාපේක්ෂවයි. මෙහිදී කාන්තා හින්සනය, කාන්තා අයිතිය ආදිය ගැන කතා කිරීමට ගියද මේ කාරණය මගහැරිය නොහැක. සියල්ලට පෙර සමාජයක් තුල ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය එකිනෙකට අනන්න්ය වන්නේ කෙසේද යන්නත් ලිංගිකත්වය ආශ්‍රිතව ගොඩනැගෙන සමාජ කුහකත්වයන් මොනවාද යන්නත් සිහිකල්පනාවට ගෙන මෙවැනි කාරනා අතිශය පරෙස්සමෙන් සාකච්ඡාවට භාජනය කළයුතුය. දැන් අප එම කාර්යට පිවිසෙමු.
                            
      මිනිස් ලිංගිකත්වය සැලකීමේදී ප්‍රවේනි හා කායික විද්යාත්මක සාධක වලට අමතරව මනෝවිද්යාත්මක සාධක්යක්ද තිබෙන අතර එය නොසලකා හැරිය නොහැක. ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය මිනිස් සමාජයක අනනන්ය වන්නේ මේ මනෝවිද්යාත්මක සාධකයට අනුව මිනිසුන් හා ගෑනුන් දක්වන එකිනෙකට වෙනස් වූ සමාජීය අනුවර්තන හරහායි.  පිරිමින් දක්වන සමාජ අනුවර්තන වලට ප්‍රතිවිරුද්ධ අනුවර්තනයන් ලිංගික ස්වභාවයන් එකිනෙකට ගැලපෙන ලෙස පිරිමි අනුවර්තන වලට සමාන්තරව සාමාන්යයෙන් කාන්තාවන් දක්වති. ජීව විද්යානුකූලව හා මනෝවිද්යාත්මකව කාන්තාවන්ට පිහිටන්නේ සාමාන්යයෙන් පිරිමින්ට පිහිටන කායික හා මානසික ස්වභාවයන්ට ප්‍රතිවිරුද්ධ ස්වභාවයන් වේ. පිරිමින්ට ස්වභාවිකව පිහිටන්නේ පරිසරය සමග වඩා කාර්යක්ෂමව අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වයක් දැක්වීමට උචිත ශරීර ලක්ෂණයි. සාමාන්ය වශයෙන් පිරිමි ශරීරයේ අස්ථි ඝනකමින් වැඩි අතර මාංශ පේශී ප්‍රමාණයෙන් විෂාලය. එමෙන්ම සමට යටින් පිහිටන මේධ ස්ථරය ඝනකමින් අඩුය. පිරිමින් සාමාන්යයෙන් වඩා ක්‍රියාශීලී හා වඩා සටන්කාමීය. මේ ශාරීරික හා මානසික ස්වභාවයන් කෙරෙහි පුරුෂ හෝමෝන වල ක්‍රියාකාරිත්වය බෙහෙවින් බලපායි. කාන්තාවන්ගේ අස්ථි ඝනකමින් සාපේක්ෂව අඩුවන අතර මාංශපේශි තුනීය. එලෙසම මේධ ස්ථරය පිරිමින්ට සාපේක්ෂව ඝනකමින් වැඩිය. එසේ එම ලක්ෂණ පිහිටන්නේ ප්‍රජනනයේදී කලළයක් දැරීමට හා පෝෂනය කිරීමට මෙන්ම ලදරුවන්ට කිරි ලබාදීමටද හැකිවන ලෙසයි. කාන්තාවන් පිරිමින්ට සාපේක්ෂව ක්‍රියාශීලී ගතියෙන් අඩුවන අතර සටන්කාමී ගතිපැවතුම්ද නොපිහිටන්නේ ස්ත්‍රී හෝමෝන වල තිබෙන පුරුෂ හෝමෝන වලට ප්‍රතිවිරුද්ධ ස්වභාවය මතයි. කාන්තාවන් හා පිරිමින් ඕනෑම මිනිස් ජන සමාජයක එකිනෙකාට වෙනස් හා ලාක්ෂණික අනුවර්තන දරන්නේ මේ කාර්ණා පාදක කොටගෙන වේ. මේ ස්ත්‍රී පුරුෂ වශයෙන් දක්වන සුවිශේෂී අනුවර්තනයන් එකිනෙකට ප්‍රතිවිරුද්ධ ස්වරූපයක් ගන්නේ ස්වභාවික විරුද්ධ ලිංගික ආකර්ෂණයට පිටුබලයක් ලැබෙන ලෙස හා ලිංගික අවශ්යතාවල ස්වභාවයන් එකිනෙකට ගැලපෙන ලෙසය. සාමාන්ය වශයෙන් ඕනෑම මිනිස් ජන සමාජයක් ගොඩනගන්නේ සොබාදහමට එකඟ මේ අනුවර්තන දරන පිරිස වේ.
                 අපට පෙනෙන්නට තිබෙන සිද්ධිය මෙය වුවත් ඉහත ස්වභාවයට පටහැනි වන ලිංගිකත්වයේ වෙනත් විකුර්තිතාවයන් නැතුවා නොවේ. කායික හා ප්‍රවේනික විකුර්තිතාවයන් ඉතා කලාතුරකින් ඇතිවන සිද්ධීන්ය. ඉහතින් සඳහන් කළ ලිංගිකත්වයේ මනෝවිද්යාත්මක සාධකය සැලකීමේදීද එවැනිම විකුර්තිතාවයන් දැකියහැක. පෙර සඳහන් කළ ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයට එකඟ අනුවර්තන වලට ප්‍රතිවිරුද්ධ මනෝවිද්යාත්මක හැසිරීම් ඇත්තවුන්, සමලිංගිකයන් හා දෙබිඩි ලිංගික හැසිරීම් ඇත්තවුන් මින් ප්‍රධාන කොටස් වේ. පෙර ආත්ම වල කර්ම ශක්තිය අනුව මෙවැනි මනෝ විකුර්තිතාවයන් ප්‍රතිඵ්ල වීමේ යම් ඉඩකඩක් ඇතත් ප්‍රධාන වශයෙන් කෙනෙකුගේ ලිංගික හැසිරීම්‍රටා තීන්දුවන්නේ මවුපියන්ගේ ස්වභාවය මතය. මෙවැනි බොහෝ මනෝවියාධීන් දුරදිග යන්නේ මවුපියන්ගේ නොසැලකිල්ලෙන් වන අතර දරුවන් හැදීමේදී කුඩාකළ සිට ඔවුන්ගේ ලිංගිකත්වයට අදාලව නිසි සමාජ හැඩගැස්වීක් කර්න්නේනම් මේ විකුර්ති ලිංගික හැසිරීම් සියල්ලම මගහරවාගැනීමට බැරිකමක් නැත.ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙපාර්ෂවයේම සමලිංගිකයන්, මනෝවිද්යාත්මකව ලිංගිකත්වයේ ප්‍රතිවිරුද්ධ හැඉරීම් ඇත්තන් හා දෙබිඩි හැසිරීම් ඇත්තවුන් ගැන අපගේ මාතෘකාවට අදාලව විශේෂ යමක් කිවයුතුය. එනම් මේ පිරිස පිලිගත් ලිංගික ජීවනරටාවක් ඇතුලු කිසිදු පිළිගත් සමාජ සංස්කෘතික පරිසරයක් ගොඩනැගීමට අපොහොසත් පිරිසක් යන කරුණයි.
              ලිපිය දීර්ඝ වන නමුත් මේ කරුණු මේ ආකාරයෙන් ඉදිරිපත්කර සිටින්නේ ලිපියෙන් පෙන්වාදීමට අවශ්ය කරුණු පැහැදිලි කිරීමට එයින් පහසු වන බැවිනි. දැන් අප අපගේ මාතෘකාවට අනුව කාන්තාවන්ට වන හින්සාවන් හා කාන්තාවන්ගේ රැකවරනය කවර සමාජ සංස්කෘතික පරිසරයක වුවද විශේෂිත දෑ වන්නේ කෙසේදැයි විමසා බැලියයුතුය.  කාන්තාවන්ට සිදුවන පීඩාවන් විශේෂයෙන් සැල්කීමටත් කාන්තාවන්ගේ ආරක්ෂාව සෑම මිනිස් සමාජයකම සුවිශේෂී කාරණයක් වීමටත් හේතු වන්නේ ලිපියේ මුලින් පෙන්වාදුන් ආකාරයට කාන්තාවට ස්වභාවයෙන් පිහිටන ලක්ෂණ පිරිමින්ට පිහිටන ලක්ෂණ වලට ප්‍රතිවිරුද්ධ වීම හා කාන්තාවන් දක්වන සමාජ අනුවර්තන පුරුෂ අනුවර්තනවලට සමාන නොවීමත් යන කාරණාය. එසේම ඕනෑම දියුණු සංස්කෘතික පරිසරයක ප්‍රජාවේ ආරක්ෂාව සැලසීම පිරිමි පාර්ෂවයට අදාල ප්‍රධාන පෙලේ සමාජ වගකීමකි. අප මාතෘකාවේ වඩා සංවාදශීලී අදියර ඇරඹෙන්නේ මෙතැන්සිටයි.
                      මෙහි විචාරයට බඳුන්වන පළමු කරුණනම් කාන්තා හින්සනය හා කාන්තා අයීතීන් යන සංකල්ප මෑතක බටහිර යුදෙවු කාන්තා විමුක්තිවාදය සමග පැනනැගුනු දෑ වීමයි. එය එසේ වීමට පෙර කාන්තාවන්ට හින්සාවන් සිදු නොවුනු බවක් මෙයින් කියවෙන්නේ නැත. නමුත් කාන්තා හින්සනය යන යෙදුමේ යම් සැක උපදවන තැන් බොහොමයක් ඇත. ස්ත්‍රී පුරුෂ ලෙස ලිංගිකත්වයේ සමාජමය අනුවර්තන ගැන තරමක දිගු විස්තරයක් කළේ එයට අදාලවයි. යුදෙවු චින්තනය පදනම් කරගෙන ලිංගිකත්වයේ ස්වභාවයටම පටහැනිව බටහිර කුහක පිරිමින් විසින් කෘතීමව ගොඩනගා විකාශනය කර තිබෙන කාන්තාවිමුක්තිවාදය කිසිවිටකත් සොබාදහමට අනුව ලිංගිකත්වය නිර්මාණය වී තිබෙන ආකාරය හෝ එයට අනුකූලවන සමාජීය අනුවර්තන කිසිවක් පිළිනොගනියි. ගැටලුවනම් කාන්තාවන් හින්සනයෙන් ආරක්ෂා කිරීමට විශේෂ වැදගත්කමක් ලැබෙන්නේ මින් පෙරද විස්තර කරනලද ගෑනු හා පිරිමි ලිංගිකත්වයට අදාල එම විශේෂ අනුවර්තන වලට අනුව වීමයි. කාන්තා හින්සනය ගැන කටමැත දොඩවන කුහක කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් සිරිතක් ලෙස විරුද්ධ වන්නේත් ඕනෑම සංස්කෘතික පරිසරයක් තුල තිබෙන එම අංගයටම වෙයි. මේ ඊනියා කාන්තා විමුක්තිවාදීන්ට අනුව ඒ සියල්ල ඔවුන්ගේ ඊනියා නූතන යුගයට නොගැලපෙන සම්ප්‍රදායික දේවල් වේ. එමෙන්ම මේ සමාජීය අනුවර්තනයන් කාන්තාවන්ගේ ප්‍රගතියටද බාධක වෙයි. එසේනම් ඔවුන් විසින් වැරදියැයි කියනුලබන සමාජ පසුබිම ඔස්සේම ගොඩනැගී තිබෙන කාන්තාවන්ගේ රැකවරණය සමාජය තුල වැදගත් අංගයක් ලෙස සැලකීම ඔවුන්ට  හොඳ වන්නේ කෙසේද? ඔවුන් කාන්තා හින්සනය ලෙස හඳුන්වන්නේ කාන්තාවන්ගෙන් කවර කොට්ඨාශයකට වෙන හිසාවන්ද? ඔවුන් විසින් යෝජනා කරන කාන්තා අයිතීන් තිබෙන්නේ කාටද? මේ අයිතීන් හරහා ගොඩනගන නීතිරීති වලින් ඔවුන් ආරක්ෂා කරන්න යන්නේ කාවද? මේ ඊනියා කන්තා විමුක්තිකාමීන්ගේ කාන්තා හින්සන අර්ථගැන්වීමේ හා කාන්තා අයිතීන් පසුපස තිබෙන්නෙ තවත් අමුතුම ආකාරයක අවස්ථාවාදී දෙබිඩි කමකි.
              මෙහි සත්ය කාරණයනම් ඊනියා කාන්තාවිමුක්තිවාදීන්ට කාන්තා සමාජය තුල ස්ත්‍රීත්වය හා මාතෲත්වය අනුව පැහැදිලි අනුවර්තන දක්වන පිරිස ආරක්ෂා කිරීමට අවශ්ය නොවන බවයි. එසේ කිරීමට අවශ්ය නොවනවා පමණක් නොව මේ කුහකයන් එලෙස ස්ත්‍රීත්වය අනුව මනෝවිද්යාත්මක සමාජමය අනුවර්තන දරන කාන්තාවන් හිංසාවටත් පීඩනයටත් ලක්වනවාට යම්කිසි කැමත්තක්ද දක්වති.  ඇතැම් කුහක කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් ඒ පිරිස උවමනාවෙන් හින්සනයට ලක්කිරීමට විවිධ කටයුතු යොදන්නේ ඔවුන් සමාජය තුල පිරිමින් වැඩිපිරිසක් දක්වන පුරුෂ සමාජීය අනුවර්තන වලට ගැලපෙන ස්ත්‍රීත්වය නියෝජනය කරන බැවිනි. කරුණු කාරණා එසේනම් මේ කාන්තාහින්සනය යන වචනය යොදාගෙන ආරක්ෂා කරන්නට යන්නේ කවුරුන්ද? කාන්තා අයිතීන් තිබෙන්නේ කාටද? ලිංගිකත්වයේ නියම ස්වරූපයට අනුකූල වන ස්ත්‍රී හා පුරුෂ මිනිස් අනුවර්තන වලට ප්‍රතිවිරුද්ධ විකුර්ති මානසිකත්වයන් හා සමලිංගිකත්වය ගැනද යම් සඳහනක් මින් පෙර කළේ මේ සිද්ධිය පැහැදිලි කිරීමටයි.  මේ ලිපියෙන් පෙන්වාදීමට අවශ්ය වැදගත්ම කාරණයට පිවිසෙන්නේ මෙතැන් සිටයි. එනම් කාන්තා හින්සනය යන යෙදීම ඉදිරියට දමා හින්සාවෙන් ආරක්ෂා කරන්නට යන්නේ අන් කවරෙකුවත් නොව මනෝවිද්යාත්මක වශයෙන් ලිංගිකත්වයට් ප්‍රතිවිරුද්ධ ලෙස පිරිමින් මෙන් හැසිරෙන එමෙන්ම සමලිංගික හා දෙබිඩි හැසිරීම් පෙන්වන විකුර්ති කාන්තාවන්ය. එලෙසම මේ ඊනියා කාන්තාවිමුක්තිවාදීන්ට අනුව කාන්තා අයිතීන් තිබෙන්නේ කාන්තාවන්ට ස්ත්‍රීත්වය අත්හැර පෞරුෂත්වය බලෙන් ආරූඪ කරගැනීමටය. එමෙන්ම කාන්තාවන් පුරුෂකරනයකර සමලිංගික ක්‍රියා ඇතුලු සියලු විකුර්ති ක්‍රියාකාරකම් වලට යොමු කරන කුහක පිරිමින්ද ඔවුන්ට අනුව කාන්තා අයිතීන් සවිබලගන්වන්නන් වෙති. මේ ඊනියා කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් කාන්තා හින්සනය ආදී වචන යොදාගනිමින් කරන්නේ අන් කවර දෙයක්වත් නොව, ලිංගිකත්වය සොබාදහමෙන් නිර්මාණය වී ඇති ආකාරය හා ස්වභාවිකව එය ඉදිරියට විකාශනය වන ස්වරූපය ඔවුන්ගේ කුහක අවශ්යතා මත විකුර්තිතාවයකට ලක්කිරීමයි. මෑත කාලයේ නිර්මාණයකළ තවත් එවැනිම වචනයක් වන්නේ ගෘහ ප්‍රචන්ඩත්වය යන්නයි. මෙහිද යටි අරමුණ බටහිර යුදෙවු කාන්තාවිමුක්තිවාදය අනුගමනය කරන ගෑනුන්ට පවුල තුල හිතුවක්කාරලෙස ක්‍රියාකරමින් පුරුෂයා සමග ආරවුල් ඇති කරගැනීමට ඉඩ දී ඔවුන් නිවස තුල ආරක්ෂා කරගැනීමයි. මීට කලකට ඉහතදී අපේ රටටද ගෙන්වා බෙදාහරිනලද තවත් වචනයක් වන්නේ බාල අපරාධ යන්නයි. ඊනියා කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් බලාපොරොත්තු වූයේ විවාහවන වයස් මට්ටම ඉහල දමා අමුතු මාදිලියේ ලිංගික අතවරයක් අර්ථගන්වා ඔවුන්ගේ පුරුෂ විරෝධී වයිරක්කාර පදනම මත නීති පනවා පිරිමින්ට දඬුවම් කර විකුර්ති තෘප්තියක් ලැබීමයි. එහෙත් අතිමහත් බහුතර නීති හා පොලිස් බලධාරීන් වගකීමෙන්යුතුව කටයුතු කර මෙයින් සිදුවීමට තිබූ විනාශය වලක්වා තිබේ. අඩු වයසින් විවාහවී දරුවන් හැදීමේ යම් ගැටලුවක් ඇත්නම් එය සාකච්ඡාවට බඳුන් වියයුත්තේ ජීව විද්යාත්මක කරුණු මත පදනම්වයි. කෙසේ වෙතත් එම කරුණුද හැම අතින්ම සත්ය නොවන්නේ අපේ අතීත පරපුර අඩු වයසින් විවාහ වී අද සිටින පරපුරටත් වඩා නිරෝගී පරපුරක් එකල බිහිකර තෙබීමේ හේතුවෙනි.
                         අප දැන්වත් තේරුම්ගතයුතු ස්ත්යතාවය නම් බටහිර යුදෙවු කාන්තාවිමුක්තිවාදීන්ට තිබෙන්නේ සමාජයේ ලිංගිකත්වය ගැන විවුර්ත මතයක් තිබෙන පිරිසට ඇති අරමුණු නොවන වෙනත් කුහක අභිමතාර්ථයන් යන්නයි. ඒ වෙන කිසිත් නොව සොබාදහමෙන් නිර්මාණය වී තිබෙන ලිංගිකත්වයේ සැබෑ ස්වරූපයට අනුකූල මිනිස් අනුවර්තනනයන් හා ලිංගික ගැලපීම් විකුර්තිතාවයන්ට ලක්කර මුලු මිනිස් සංහතියම ලිංගිකව වියාකූල බවකට ඇදදැමීම හා ඒ තුලින් සමලිංගිකත්වය ඇතුලු සියලු විකුර්ති ලිංගික චර්යාවන් සාධාරණීකරණය කොට වැඩිදියුණු ක්‍රීමයි. මේ ඊනියා කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් "කාන්තා හින්සනය", කාන්තා අයිතිය හා ගෘහ ප්‍රචන්ඩත්වය වැනි වචන ඉදිරියට දමාගන්නේ මේ ඉලක්කයට යන ගමනේ තීරනාත්මක කඩඉම් පනින තෙක් ඔවුන්ටත් ඔවුන්ගේ අනුගාමිකයන්ටත් ආරක්ෂා වීමට පමණි. මොවුන් "ස්ත්‍රී දූෂණ", "ලිංගික අතවර" වැනි වචන අයතා ලෙස පරිහරණය කරන්නේත් ඔවුන්ට පිරිමින් හා පිරිමි ලිංගිකත්වය කෙර්හි වයිරය හා ද්වේශසහගත බව වර්ධනය කිරීමට තිබෙන අවශ්යතාවය මත මිස, අතවරයට ලක්වන කාන්තාවන් කෙරෙහි අනුකම්පාවකින් නොවේ. ස්ත්‍රීත්වය හා මාතෲත්වය අනුව ජීවිත හැඩගසාගත් කාන්තාවන්ට බලපාන ඇත්ත සමාජ ගැටලු මොවුන් විසින් අයතා එස පරිහරනය කර්න්නේද ඔවුන්ගේ යටි අරමෞණු කරා යන ගමනට අවශ්ය පසුබිම සකසාගැනීමට මිස අන් කවර්දේයක් සඳහාවත් නොවේ. අද අප කවුරු කවුරුත් කළයුත්තේ කාන්තාවන් ස්ත්‍රීත්වයට අනුව දක්වන මිනිස් සමාජය ගොඩනැගීමට අවශ්ය නියම අනුවර්තන මොනවාද යන්න මත පිහිටා කාන්තාවන්ට ඇති සැබෑ ප්‍රශ්න හා ඊනියා කාන්තාවිමුක්ත්කාමීන් විසින් මවන බොරු ප්‍රශ්න හරි හැටි වෙන්කරගෙන බටහිර යුදෙවු කාන්තාවිමුක්තිවාදයේ සියලු දුෂ්ඨ අරමුණු පරාජය කිරීම මිස නිවටයන් මෙන් ඔවුන්ගේ අරමුණු වලට යෑමට අවශ්ය පාර කපාදීම නොවේ.

7 comments:

  1. ලිපිය ඉතා වැදගත් නමුත් මේ කියන ඒව මේ රටේ එවුන්ට තේරෙන්නේ නැති එකනෙ ප්‍රශ්නෙ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේව නොතේරෙන්න ප්‍රධාන හේතුව ඔවුන් කාන්තාවිමුක්තිවාදයෙන්ම මොළ හෝදගෙන ඉන්න එක.

      Delete
  2. //කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් "කාන්තා හින්සනය", කාන්තා අයිතිය හා ගෘහ ප්‍රචන්ඩත්වය වැනි වචන ඉදිරියට දමාගන්නේ මේ ඉලක්කයට යන ගමනේ තීරනාත්මක කඩඉම් පනින තෙක් ඔවුන්ටත් ඔවුන්ගේ අනුගාමිකයන්ටත් ආරක්ෂා වීමට පමණි.//

    මේ ලිපියේ කියවෙන සියලු කරුණු වල එකතුවක් ඉතා කෙටි සාරාංශ්යක් ලෙස මේ වාක්ය ඛණ්ඩයේ අඩංගු වෙනවා. මෙවැනි වැදගත් ලිපි තව තවත් පලකරමින් සමාජය දැනුවත් කිරීමට පියවර ගන්න ඔබට ශක්තිය ලැබේවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මෙය පැහැදිලිව තේරුම්ගැනීම සතුටට කරුණක්

      Delete
  3. ලංකාවේ පිරිමින්ට කාන්තාවන් වද දී සතුටු වන විකෘති ලිංගික ආශාවන් ඇති කාන්තාවන් ඇති බව බොහෝ දෙනා නොදන්නා ඇත.නමුත් මා සෘජුවම මේ සම්න්ධව වැඩ කරන පුද්ගලයෙකු ලෙස මා හට අත්දැකීම් රාශියක් ඇත.මේ වන විට කාන්තා සංවිධාන යැයි කියා ගන්නා ස්ත‍රීවාදීන් විසින් එවන් කාන්තාවන් රැසක් බිහි කර ඇත.ඔබ නොදැන සිටියත් ඉහල සමාජයේ යැයි කියා ගන්නා මිල මුදල් යහමින් ඇති සමහර නිවෙස් වල සිටින කාන්තාවගේ වහලෙකු ලෙස පිරිමියෙකු ඇත.(අපට ලැබී ඇති දත්ත අනුව විශාල නිවෙස් ගණනක)විටක සැමියා ද තවත් විටක සැමියා දැනුවත්ව වෙනත් පිරිමියෙකු ද මෙසේ වහලෙකු ලෙස තබා ගැනීමට මෙම කාන්තාවන් පෙලඹී ඇත.තවත් විස්තර බොහෝමයක් ප්‍රතිවාදියාගේ අවසරය මත ඔබ වෙත ගෙන ඒමට අදහස් කරමි.ස්ත‍රීවාදයේ භයානක කම පෙන්වීම මෙහි අරමුණයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔබට බොහොම ස්තුතියි මේ සම්බන්ධ කරුණු කිහිපයක් උනන්දුවෙන් අපවෙත ඉදිරිපත් කළාට.අද සමහරුන්ට මේ දේවල් තවම ඇඟට පතට දැනිලා නෑ.ඔබ දන්නා විස්තරත් අපට කියන්න ඕන වෙලාවක ඉඩ පහසුව තියෙනවා.අපට ඕනේ කෙසේ හෝ මේ කරුණු ගැන සමාජය දැනුවත් කරන්න.

      Delete
  4. අපේ රටේ නීතිය අනුව අවුරුදු 18 ට වැඩි අයට විවාහ වෙන්න පුලුවන් නමුත් එහෙම අයට
    උසස්පෙලට පාසල් යන්න බෑ විශ්ව විද්‍යාලවල මෙහෙම අයට මොනම පහසුකමක්වත් දීල නෑ
    වික්ටෝරියානු සදාචාරයට බනින එවුන්ට මෙවානම් පේන්නෙ නෑ

    ReplyDelete