Tuesday, April 23, 2013

බෞද්ධ බලවේගයට බුදු දහම උගන්වන්න ගිය ඉටිපන්දම් සේනාව.


සිද්ධියට අදාල කරුණු කාරණා කතා කිරීමට පෙර බුදු දහමේ හරයත් මිනිස් ස්වභාවයනුත් ගැන කෙටියෙන් යමක් කීමට අවශ්ය වේ. මිනිසුන් සියල්ල නිර්මාණය කරන්නේ මනසට අනුවයි, බුදු දහමට අනුව මිනිසුන් සතු දුර්වලම දෙයත් මනසයි. කිසිම දෙයකින් මිනිස් සිත  කෙදිනකවත් මුලුමනින් තෘප්තිමත්  නොවන්නේත්, මිනිසුන් භෞතික දියුනුවේ අනන්තයක් කරා මනස මෙහෙයවන්නේත් මේ දුර්වලකමනිසයි. බුදු දහමට අනුව මිනිසුන් විසින් මනස මුල් කරගෙන ගොඩනංවන සෑම දෙයක්ම සංස්කාර වන අතර ඒ සියල්ල අනිත්ය, දුක්ඛ් අනාත්ම යන තුන් ගොඩට අයත්ය. බුදු දහමට අනුව අනිත්ය දුක්ඛ අනාත්ම පිළිබඳ අනවබෝධය අවිද්යාවයි. එලෙසම විද්යාව යනු ඒ පිළිබඳ අවබෝධය වේ. බුදු දහමට අනුව කෙනෙකු සසර බැඳීම් ඇතිකරවන දෑ ජීවිතයෙන් හා මනසින් අත්හලයුත්තේ ඒ පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇතිව මිස එම සංස්කාර ධර්මයන් කෙරෙහි ඇති කරගන්නා වූ වයිරයක් මත නොවේ.  සසර බැඳීම් වලින් මිදෙමින් ගැඹුරින් ධර්මය වෙත යොමුව පැවිදි ජීවිතයක් ගෙනයෑම මෙන්ම, බෞද්ධයන් හැටියට බුදු දහම අනුව යමින් සම්මුතිවාදීව,  මෙලොව පැවැත්මට අවශ්ය සොබාදහමට එකඟ මූලික ගුණාංග පවත්වාගනිමින් ගිහි ජීවිත හැඩගසාගැනීමද කළ යුතු අනිවාර්ය දෙයකි.
                        බෞද්ධ ජන සමාජයට සොබාදහමේ සංතුලනයන් බිඳ නොවැටෙන ආකාරයේ සම්පත් පරිහරන රටාවක් තිබියයුතුය. බෞද්ධ සමාජයතුල ස්ත්‍රී පුරුෂ අනුවර්තනයන්, ලිංගික ගැලපීම් හා සොබාදහමට එකඟ වන ලිංගික ජීවනරටාවක් මෙන්ම ප්‍රජනන රටාවක් ද තිබියයුතුයි. බෞද්ධයන් මිනිස්සමාජයේ යහපත් පැවැත්ම විනාශ නොවන ආකාරයෙන් යහපත් කර්මාන්ත හා වියාපාර කළයුතුය. එලෙසම බෞද්ධ ජන සමාජයට එල්ල වන තර්ජනයන් හමුවේ  ඊට නිසි ප්‍රතිචාර දැක්වීමද කළයුතුමය.
                         දැන් අප අපගේ මාතෘකාවට පිවිසෙමු.  ලංකාව ලෝකය තුල රටක් ලෙස ගොඩනැගූවෝ සිංහලයෝය. මෙරට ජාතිකත්වය සිංහල බෞද්ධය. ඉතිහාසය පුරා බෞද්ධයන් මින් ඉහත සඳහන් කළ ගුණාංග නිසි ලෙස පවත්වාගනිමින් සම්මුතිවාදී දිවිපැවැත්මක් ගෙන ගොස් තිබේ. සිංහල බෞද්ධයා ජාතියක් හැටියට විවිධ තර්ජනයන්ට ලක්වූ සෑම විටකම සිංහල බෞද්ධ ජාතික බලවේග බෞද්ධ සමාජය තුලින් මතුවී ඊට එරෙහිව නිසි ප්‍රතිචාරය දක්වා ජාතිය සුරක්ෂිත කර තිබෙන්නේ ජාතික වගකීමකට අනුව මිස අනුන් නැසීමේ පරමාර්ථයෙන් නොවේ. එයද බුදු දහමට පටහැනි යැයි කෙනෙකුට කිවහැක. බෞද්ධයන්ට යුද්ධය අකැප යැයි මීට කළකට ඉහතදී (චන්ද්‍රිකා කුමාරතුන්ග ජනාධිපති තනතුරේ සිටියදී) අතොරක් නැතිව ජනමාධ්ය වලින් ප්‍රචාරය කරවන්නට විය. ඇතැම් පුහු උගතුන් පොත් ලියන්නටද විය. මේ කාරනය ගැන ප්‍රශ්න කරන කාට වුවද අප කියන්නේ එක දෙයකි. එනම් අප බුදු දහම අදහන මනුස්සයන් මිස බුදුවරුන් හෝ රහතන්වහන්සේලා නොවන බවයි. මේ කාරනය විවුර්තව පිලිනොගෙන තම කුහකත්වයන් බුදු දහමට ගැට ගැසීම බුදුබණටම අනුව නයා වලිගයෙන් අල්ලාගැනීමට සමානය. බුදුන්වහසේ හෝ රහතන්වහන්සේනමක් දක්වන සමානාත්මතාවය යනු සියලු ලෝක සත්වයා කෙරෙහි වූ සම මෙත් කරුණා ගුණයයි. එය මනුස්සයන්ට ඒ ආකාරයෙන් දැක්විය නොහැක. එසේ කළහැකිනම් අපටත් අංගුලිමාල දමනය, ආලවක දමනය ආදිය කරහැකිවියයුතුය. එසේ කරහැකිනම් කොටින් පරාජය කිරීමටද සටන් කිරීම අවශ්ය වන්නේ නැත. එදා එම ජාතික සටන කර එම උවදුරෙන් රටත් ජාතියත් බේරාගැනීමට කටයුතු කළේ ජාතික වගකීමක් අනුවයි. එලෙසම එය කරනුලැබුවේ අප මනුස්සයන් මිස බුදුවරුන් නොවන වග සිහිතබාගෙන විවුර්ත මනසකින් යුතුවය. එය එසේ වූ පමණින් එම ජාතික සටන මෙහෙයවූවන්ට බුදු දහම අකැප වන්නේද නැත.
                            
            දැන් අප අවධානය යොමු කළයුත්තේ බෞද්ධ බලවේගයට බුදු දහම උගන්වන්න ගිය ඉටිපන්දම් සේනාවේ ක්‍රියාකලාපය වෙතයි. මේ ඉටිපන්දම් සේනාව නියෝජනය කළේ මෙරට සිටින ගොඩසුද්දන්ගේන් සැදුම්ලත් මොඩ් බෞද්ධ සමාජයයි. මේ අය බටහිර නූතනත්වය වැලන්දගත්තවුන් වන අතර ඔවුන් බුදු දහමට වඩා අදහන්නේ බටහිර නූතනත්වය හා එයින් ගලාගෙන එන මතවාදයි. මේ අය නවීන විද්යාවෙන් බුදු දහම ඔප්පු කිරීමට මහත් රුචියක් දක්වති. එලෙසම තමන්ට හොඳ යැයි සිතෙන බටහිර කුමක් වුවත් තම මනසට ගෝචර වන තරමින් බුදු දහම සමග ගලපා එය බටහිරයන් කිරීමට පෙර බුදුන්වහන්සේ විසින් කරනු ලැබූ බව උජාරුවෙන් කීමට  මේ අය කැමතිය. බටහිර යුදෙවු කාන්තාවිමුක්තිය තුල පැහැදිලිව සොබාදහමට පටහැනි බව හා පුරුෂ විරෝධී වයිරී බවක් තිබියදී එය බුදුන්වහන්සේ විසින් සියල්ලන්ට පෙර ලබාදුන් බවට උදම් අනන්නේද මේ නූතන බෞද්ධයෝය. බුදුවරයෙකු හෝ රහතන්වහන්සේලා සාමාන්ය මිනිස් සමාජයේ තිබෙන යම් යම් සම්මුතීන් ඉක්මවා කටයුතු කරන්නේ උන්වහන්සේලා සියලු බැඳීම් ඉවත් කර සසර ගමන කෙළවර කර තිබෙන බැවිනි. බුදු දහම අදහන මිනිසුන් සසර බැඳීම් සියල්ල අත්හැරියවුන් නොවන බැවින් එලෙස කටයුතු කර නොහැක. මේ කාරණය අමතක කර මිනිස් කුහකත්වයන් බුදු දහමට වැරදි ලෙස ගැලපීම මේ ඉටිපන්දම් සේනාව ඇතුලුව ඔවුන් නියෝජනය කරන නූතන බෞද්ධ පැලැන්තියම සිදුකරනුලබයි. ඔවුන්ගෙන් ඇතමුන් තමනුත් බුදුවරුන් හෝ රහතන්වහන්සේලාට සමාන යැයි සිතති. රට ජාතිය බුදුසසුන විජාතික බලවේග වල තර්ජනයට ලක්වූවිටකවත් එයට එරෙහිව නිසි ප්‍රතික්‍රියාව දක්වා ජාතියත් බුද්ධ ශාසනයත් රැකීමට කටයුතු කිරීම බුදු දහමට පටහැනි බව කියමින් එසේ නොකළයුතු බව අඟවන්නේ ඔවුන් සතු මේ කුහකකම නිසාවෙනි. මේ පිරිස ඔවුන්සතු එම කුහක ගතියට මහා ලොකු වටිනාකමක් ඇතැයිද සිතති. 

                                  මේ ඉටිපන්දම් සේනාව තුල සිටියවුන්ගේ ගතිපැවතු ගැනද යමක් නොකියා බැරිය. මොවුන් සාමාන්යයෙන් බටහිර නූතනත්වයට අනුව සිතන පතන පිරිසක් වන අතර ඔවුන් බුදු දහම තේරුම් ගන්නේද ඔවුන් විසින් අනුගමනය කරනුලබන  බටහිර යුදෙවු මතවාද වලට සාපේක්ෂවයි. එහිදී බටහිර විද්යා දැනුම, මතවාද පමණක් නොව සමාජ කුහකත්වයන්ද ඉමහත් ගරුසරු ඇතිව බුදු දහමට තම නැණ පමණින් ගලපාගැනීමට ඔවුහු කටයුතු කරති. ඔවුන් බුදු දහම ගැන මොන බයිලාවක් ගැසුවද අදහන්නේ බුදු දහමට වඩා නවීන විද්යාව හා බටහිර යුදෙවු නූතනත්වයයි. නවීන විද්යාවෙන් සසර ගමන කෙළවර කිරීම හා නිවන යනු කුමක්දැයි තේර්ම් කරගැනීමට බැරි වූවිට මොවුන් කියනු ඇත්තේ එවැන්නක් නැති බවයි. එසේම නවීන විද්යාවේ හාස්කමකින් මරණය වැලැක්විය හැකියැයි බටහිර යුදෙවු විද්යාඥ්ඥයින් කිවහොත් එදාට එහි ඇත්ත නැත්ත නොසොයාම බුදු දහමත් බොරුයැයි මොවුන් කියනු ඇත.
                                   මේ ඉටිපන්දම් සේනාවට සම්බන්ධ අයට සාමාන්යයෙන් රටක් ජාතියක් සංස්කෘතියක් කියා දෙයක් නැත. වෙන එකක් තබා තමන්ගේ ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය ගැනවත් ඔවුන්ට කිසිදු මතයක් නොමැත. පෙනෙන්නට තිබෙන ආකාරයටනම් ඔවුන් මානව හිමිකම්, බටහිර කාන්තා විමුක්තිය ආදිය ඉස්මුදුනින් පිළිගන්නා මානව මානවිකාවෝය. මොවුන්ගෙන් බොහොමයක් පුරුෂ විරෝධී කාන්තාවිමුක්තිවාදීන් හා ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙවර්ගයේම සමලිංගිකයන් බව නොරහසකි. බරපතල කාරනයනම් මොවුන් තම විකුර්ති ලිංගික චර්යාවද බුදු දහමට අනුව සාධාරණීකරණය කරන්නවුන් වීමයි. තවත් පිරිසක් නයිට් ක්ලබ් වලට ගොස් විනෝදවී පිස්සු නැටීම තම දිවියේ ප්‍රධාන කොටසක් කරගත්තවුන්ය. ඉහ මොළයක් ඇති කවුරුත් ඉටිපන්දම් ගෙන මෝඩ රංගනයක යෙදෙන මේ අමනයින්ගෙන් ඇසියයුත්තේ ධර්මය උගන්වන්නට එන මොවුන් හතර මාර්ග ඵල වලින් කවර අවස්ථාවක සිටින්නේද යන්න හා ඔවුන් නිවන් අවබෝධ කරගන්නේ කවදාද යන ප්‍රශ්නයි.
                             බුදුවරයෙකු හෝ රහතන්වහන්සේනමක් තියා සෝවාන් ඵ්ලයට පැමිණි තාපසයකුවත් සොයාගත නොහැකි මේ කාළය තුල මෙවැනි ගිහි විහිලුකාරයන් පිරිසක් ධර්මය උගන්වන්නට යන්නේ හොර දොස්තරලා නොදන්නා වෙදකමට ගොස් ලෙඩ වැඩිකර නැති ලෙඩද ඇතිකරන ආකාරයටය. මොවුන්ගේ මේ හොර වෙදකම් වැනි කුහක පණ්ඩිතකම් නවතින්නේ සොබාදහමට වින කරන බටහිර යුදෙවු උන්මත්තකයන්ට බුදු දහමෙන් තමන්ට අවශ්ය කොටස් හොරකම් කරගෙන වියාජ විද්යාවක් ගොඩනගා තම විකුර්ති අරමුනු කරා යන ගමන ඉක්මන් කරදීමෙනි.
        ඒ බවක් මේ ඉටිපන්දම් ගොබ්බයන් නොදනිති, දැනගත්තද ඔවුන්ට එහි වගක් නැත. මෙවැනි ඔලමොට්ටල ක්‍රියාවලට සිංහල බෞද්ධ බලවේග දුර්වල වියයුතු නැත. එසේ දුර්වල වීම යනු විජාතික බලවේග වල මතවාදී ආක්‍රමණයට නතුවීමකි. මේ ඉටිපන්දම් සේනාව නියෝජනය කරන පැලැන්තියේ ඉදිරි පරපුර කෙදිනක හෝ තම බටහිර මතවාදී ගුරන් හා එක්ව නිවනකින් තොර මොඩ් බුදු දහමක් නිර්මාණයකර බෞද්ධයන්ට එය ඉගැන්වීමටද බැරි නැත. මේ ඉටිපන්දම් ධර්මාචාර්යවරින්ගේ මෝඩ ක්‍රියාකලාපය අන් කවරක්වත් නොව බටහිර නූතනත්වයේ මතවාදී ආක්‍රමණයේ එක් ස්වරූපයකි. එයට නතුවීම යනු අවසානයේ විජාතික බලවේග වලට සිංහල බෞද්ධ ජාතිකත්වය හා සංස්කෘතික පරිසරය වනසා බුදු දහමද විකුර්ති කිරීමට ඉඩදීමයි. සිංහල බෞද්ධ බලවේග ඇත්තෙන්ම කළයුත්තේ විජාතික මතවාදී ආක්‍රමණයේ ඉත්තන් වන ඉටිපන්දම් බෞද්ධයන් නිවැරදිව හඳුනාගෙන ඔවුන්ගේ පස්චාත් භාගයට පයින් ගසා පන්නා දැමීම මිස වෙනත් දෙයක් නොවේ. ඉතිහාසය පුරා රටත් ජාතියත් විජාතික තර්ජනයන්ට ලක්වූ සෑම අවස්ථාවකම එයට සාර්ථකව මුහුණ දී එම උවදුරු වලක්වාලීමට ජාතික බලවේග වලට හැකියාව තිබී ඇත. නැතිනම් මේ වනවිට ප්‍රභාකරන්ද ඊලම පිහිටවා අවසන්ය. එසේ විජාතික බලවේග හමුවේ එයට නිසි ප්‍රතිචාරය දැක්වීමෙන් බෞද්ධකමට හානියක්ද වී නොමැත. අද බෞද්ධයන්ට බුදු දහම උගන්වන්නට එන නූතන ඉටිපන්දම් බලකායට සසර ගමන කෙළවර කිරීමට තිබෙන උනන්දුව ගැන ඔවුන්ගෙන් අසා දැනගතයුතුය. බෞද්ධ බලවේග කළයුතුව තිබෙන්නේ මේ ගොඩ සුද්දන්ගෙන් සැදුම්ලත් මොඩ් බෞද්ධයන් අනුගමණය කරන බටහිර යුදෙවු මතවාද අපේ ජාතික මතවාදවලින් සුනු විසුනු කර දැමීමයි. එවිට ඔවුන් විසින් අවස්ථාවාදීව අනුන්ට ධර්මය ඉගැන්වීමේ නියායද කෙළවර වනු ඇත.

2 comments:

  1. මේ සේරම පස්චාත් නූතනවාදී පොන්නයො.

    ReplyDelete